divendres, 26 de setembre del 2008

1 --AL PAU, EL MENUT DE CASA

NOTA: Al final , escrit comentat de presentació i intenció dels meus blocs.
El meu net Pau, amb el seu padri Paco, aquest any el dia de la mona.- Anton.

-----------------

Falta explicació de començament de bloc i les intencions.

6 POSTRES : Al politiquet li ha sortit un net petoner. Les netes admirables en tot o quasi tot miren de lliurar-se’n d’estampar-li petons a la cara i ell no les sol·licita. Pot ser que en veure-les ufanoses i juganeres ja en té prou. Sap que moltes malalties s’encomanen així, però no, de veritat no hi pensa.

Recorda que un dia en un grup de treball, un xistós va explicar amb tot detall l’anada amb vaixell cap al Nou Mon d’una mare i els seus deu fills. Un va agafar el xarampió, l’altre l’escarlatina, altre la verola, etc i a base de petons s’ho varen passar l’un a l’altre i tots tingueren les malalties. Ho sofriren, i com que el trajecte era de mesos, quan arribaren a destí, curats ells, però amb els virus latents entrant en una societat descuidada, començaren a petonejar als aborígens i els deixaren l’emprenta que silenciosos guardaven. Res, que vacunaren a tot un continent sense pensar-s’ho. La gràcia de les explicacions fa que em recordi encara amb goig el que era quasi una tragèdia

Però retornem al que hem deixat de dir del menut. Quan venen les temporades, massa sovint, de tos, constipats amb nassos fets font, enrogallament de veus, etc, ell acostuma a ser el primer en donar l’avís a tots que anem en compte. Ell passa el que ha de passar i els altres l’acompanyen de vegades de presa, a pas canviat, amb avui no que..., però crec que ell és per nosaltres el desembarcant del vaixell que porta les bodegues plenes i ens ho regala amb la seva petoneria...
Encara que això no ho podem evitar, no el lligarem, qui sap, si seria més perillós collir les caderneres d’altra manera.

El politiquet es fa una pregunta capciosa, avui.

Quin petó diríem que és el millor, el més apreciat? El de la besàvia, del àvia, mare, germana, esposa, filla, neta, besnéta ? Quin diem ? Quin triem? Mira, he de dir que son dos, per mi, si és que em permeteu opinar. El de la besàvia i el de la besnéta. Els que son més difícils d’obtenir i això és un valor. Pensem. Vivia jo en temps de la besàvia? Viuré en el temps de la besnéta ?

Qui vulgui que contesti, tenim comentaris per posar-hi aigua i sabó per rentar-nos de mans o be escriure i netejar-nos els criteris. Qui ho veu diferent? S’accepta...
---------------------------------
PRESENTACIÓ I INTENCIONS DELS BLOCS.
Per comoditat meva he reunit aquí a Blogger els blocs en els que escric. Ho tinc tot a ma i no em cal pensar això ho has de fer així i allò aixà. Aquí no tinc limitació, de moment, de fotos, gadgets i altres serveis com comptadors de visites, etc que agraeixo. Soc un analfabet en informàtica i m’he d’esforçar per posar-me al dia. Tot el que heu vist, veieu i veureu, fins ara, ho he fet sense ajuda ni consell de ningú, si no aprenent de tots els blocs que visito, buscant i mirant per aconseguir una cosa entenedora i digna. A molts de vosaltres, per no dir a tots he de dar-vos les gràcies per el que mostreu i que als meus setanta set anys vaig copiant i imaginant com ho puc fer per tenir-ho.
Així, en eix moment aniré fent amb aquests blocs i conservant el que tinc més lluny, sense abandonar-lo.
Aquí els teniu.
REBAIXES .- Principalment, poesia i fotos amb comentari adequat.
ESCORRIALLES.- Pensaments curts, i fotos amb comentaris
RETALLS VELLS.- Que vol recollir coses del meu entorn. Pobles, per exemple, amb poesies meves.Recolliré allí, especialment, referencial sobre La Torre del Espanyol.
EL POLITIQUET.- Articles antics escrits en DEIXALLES – TINET que reeditaré aquí per que no quedin perduts
Els dos primers van fent la feina que els encomano i els altres dos vaig preparant-los i donant-los a conèixer. Dec significar el bon acolliment que tinc i agrair a tots els que em visiten i deixen els seus comentaris.
GRACIES DE COR A TOTS, VOSTRA AJUDA EM DONA IMPULS PER SEGUIR AMB FORÇA DONANT EL POC QUE TINC AMB HUMILITAT, PERÒ TAMBÉ VOLUNTAT I AMOR PROPI.
VOSTRE ... l’AVI ANTON.
------------------------

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

AQUAREL·LES - FLORS.- A.F.S.

GRAFICS QUE GUARDAVA EL MU PARE-- ANY 1919