dilluns, 22 de juny del 2009

DE PERIODISTA? ... PÀGINA 3.

DE PERIODISTA ?

pàgina 3 -Escrit d'Antoni Fortuño

Encara duc el regust del petó a la galta, la veu de la llengua llarga i l’olor del fum del cigarret.
Hauria d’haver-les saludat a aquest parell i engegar-los-hi un discurs sobre el parlar massa i més que res a la del tabac. La primera semblava un sac de nous bellugant-lo i l’altra la xemeneia d’un tren d’abans... Els altres tres sols feien guàrdia i que les paraules no marxessin massa lluny, les recollien amb seves orelles... I el nas dels pacients amics deuria quedar ben ple, per que a mi que estava a uns tres metres no em dava consol.
Ja som a l’andana. Falta, ui, mitja hora. A quina via. Mirem-ho? Una noieta d’uns setze anys s’ha avançat. Haurem de passar a l’altre costat. Comença a entrar la gent.
Asseguts, hem fet “patxia “ amb l’avi de la noia.
- Aneu molt lluny ? Fins a Mora ?
- Baixarem a Ascó.
- Nosaltres a Mora, però anem a Rasquera, que es quedarà la noia amb seus pares. Jo fins...
De sempre he set xofer de camions, treballava per... Ara, un tot terreny que vaig comprar a un amic que em deia que no corria, i si et pesa el peu, es un projectil...
- Encara tindreu ratet.
- A Ascó heu dit ...? Jo vaig estrenar el pont amb un camió... les baranes no hi eren i feia por... Amb la barca no hauríem passat
La conversa ha anat desfullat el llibre, ara parla tu, ara parlo jo.
- A Benifallet hi ha unes coves... hi varem estar fa uns tres anys. Era preciós. Estalactites i...
- N’han descobert una altra... Encara més... Un s’ha d’ajupir per poder entrar. Més maques encara que les velles... Baixen uns canelobres.
Pels altaveus s’ha sentit la veu d’una noia que anuncia l’arribada del Catalunya exprés...
- Ja el tenim aquí.... Bé fins un altra.
He vist la menuda de la pilota que m’ha ensenyat la ma, prement la seva joia.
La xarlatana amb la bossa penjada encara parlava, no li venia...d’una paraula
La de cigarret a la ma dreta... Quants en deu cremar aquesta noia....
-
Paraules 364.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

AQUAREL·LES - FLORS.- A.F.S.

GRAFICS QUE GUARDAVA EL MU PARE-- ANY 1919